Strakonice 8.6. - 11.6.2023

Další akce po 27 letech od založení klubu se uskutečnila v tradičně osvědčeném termínu kolem Medarda ve dnech od 8. do 11.6 2023.

Původním záměrem bylo poznávání okolí řeky Ohře. Ale vše bylo trochu jinak, nebyla to Ohře, ale Otava. Vzhledem k tomu, že máme k klubu dva členy, kteří mají nebo měli co do činění s naší armádou, podařilo se zajistit ubytování ve vojenské ubytovně Strakonice v centru  na Malém náměstí. Ubytování bylo velmi pěkné za cenu necelých 400,- Kč/noc.Přesun na místo byl tradiční buď autem nebo po své vlastní ose (cca 70 km). Část seniorů zastavila cestou do Strakonic v Horažďovicích a  vyrazili na 0. etapu směrem na Rabí. Vyvrcholením etapy byl oběd v Rabí u Vystřeleného Očka. Během cesty jsme částečně museli změnit trasu z důvodu opravy komunikace. Cesta byla zajímavá, kopřivy téměř do pasu, příjemná protirevmatická léčba. Cestou nazpět jsme se ve Velkých Hydčicích náhodně potkali se skupinou našich členů, kteří jeli z Nýrska po „svých“. Celou cestu se nám dařilo unikat dešti, ale při sjezdu od Práchně do Horažďovic nás dohnal liják, původně jsme se snažili ujet, ale nakonec jsme se museli schovat pod stromy, ale k autům jsme stejně dojeli mokří.

Velkým kladem v ubytovně byly elektricky vyhřívané žebříky v koupelně, kde vše do druhého dne uschlo. Tato technická vymoženost se nám hodila i v sobotu, kdy jsme řádně zmokli malý kousek před dojezdem do Strakonic.Po ubytování jsme vyrazili na procházku při řece Otavě, samozřejmě s cílem posedět u piva. Tam dorazili i další členové a po příchodu na ubytovnu byla před večeří konzumace „pokut“ za porušení  stanov používáním elektrokol před termínem stanoveným „desaterem“ (Pepa Mudra, Láďa Janoušek, Láďa Toman).

V pátek jsme odpočatí vyrazili na 1. etapu. Cílem byla Blatná s možností oběda, což se nepodařilo. Problémem všech etap je dodržet pitný režim, hospůdky v meších obcích mizí, popřípadě jsou otevřené až ve večerních hodinách. Ale žízní jsme zase tak moc netrpěli, díky zodpovědným trasařům.

Nejvzdálenějším místem sobotní etapy byl Protivín. Již po druhé nás zklamala restaurace v pivovaru. Při předcházející návštěvě byla uzavřená, tentokrát otevřená, ale  pro změnu nevařili.Objevili jsme ale restauraci U Provazníka, byl to gastronomický zázrak za rozumné ceny s neskutečně kmitající obsluhou. Ty šťastnější měli kachničku se zelím, na někoho „zbyly“ řízky. Cesta zpět byla velmi příjemná, ke zlomu došlo při posezení v kavárničce pod mostem v Putimi, kdy se na obloze začaly objevovat bouřkové mraky. Most je znám z filmu o vojáku Švejkovi. Označená je i filmová četnická stanice, jenom Pepek Vyskoč už tam nebyl. Snažili jsme se mrakům ujet a dařilo se nám to až téměř do Strakonic. Zvedl se silný vítr, dokonce začaly padat stromy. Dojeli jsme pod viadukt před Strakonicemi a tam se schovali. Po chvíli jsme v pláštěnkách vyrazili.s tím, že už pršet přestává. Ale nepřestalo, do ubytovny jsme dorazili za pořádného lijáku.

Poslední, nedělní etapa byla naplánována tak, abychom část cesty jeli společně se skupinou, která pokračoval po vlastní ose do Nýrska. Nejvzdálenějším místem byly Horažďovice a oběd v restauraci Na Zámku. Počasí skvělé, pěkně jsme se zahřáli a bez deště. Po návratu do Strakonic byla  možnost se ještě osprchovat a tím byla letošní akce zakončena. Změnou je i to, že s přibývajícím věkem členů klubu narůstá i počet elektrokol. Na této akci už jich bylo 6, celkem je vlastní už 7 členů, což je cca polovina členů. No jo, asi stárneme. Poděkování za přípravu tras, zajištění ubytování a navigaci jednotlivých etap patří oběma Hladíkům  a Jardovi Brčkovi.

Zapsal: samozvaný jednatel s pomocí trasaře

Účastníci: Pepa Mudra, Míra Kolář, Honza Hladík senior, Honza Hladík junior, Láďa Janoušek, Petr Janovský, Ivan Pavlík, Jirka Fiala, Jarda Brček, Franta Marek, Standa Šafránek, po delší odmlce ze zdravotních důvodů  Láďa Toman, jako host Miloš Vávra

0. den Trasa - 22 km - Horažďovice, Bojanovice, Rabí a zpět

1. den Trasa - 63 km - Strakonice, Draženov, Krty-Hradec, Mnichov, Sedlo, Hlupín, Mečichov, Bratronice, Jindřichovice, Mačkov, Blatná, Buzice, Pacelice, Sedlice,Radomyšl, Únice, Hubenov, Strakonice.

2. den Trasa - 76 km - Strakonice, Mutěnice, Radošovice, Kapsova Lhota, Svaryšov, Milejovice,Paračov, Cehnice, Mladějovice, Štětice, Budičovice, Protivín, Myšenec, Maletice, Putim, Lhota u Kestřan, pomník Žižky u Sudoměře,Sudoměř, Čejetice, Hajská, Strakonice

3. den Trasa - 52 km - Strakonice, Mutěnice, Sousedovice, Smiradice, Kraselov, Tažovice, Volenice, Kalenice, Veřechov, Boubín, Horažďovice, Svaté Pole, Kozlov, Střelské Hoštice, Horní Poříčí, Žižkův most, Katovice, Strakonice